Borensbergs Gymnastikförening
Fotboll

Välkomna till Borensbergs Gymnastikförening!
Vi vill satsa på en hälsosam och glädjefylld gymnastik för barn, ungdomar och vuxna. Genom gymnastik i olika former och på olika nivåer vill vi hjälpa våra medlemmar att utvecklas positivt.
"Stöd din förening" på Stadium
2022-09-16 23:17

Genom vårt samarbetsavtal med Stadium så har du som medlem möjlighet att stödja vår förening. Stadium erbjuder alla som är eller blir medlemmar i deras kundklubb Stadium Member att ”Stödja sin förening”.

Det enda du som medlem behöver göra är att bli (om du inte redan är det) Stadium Member och välja vår förening som en av de föreningar du vill stötta. Ditt val måste förnyas 1 gång per år! Om du gör detta så kommer Stadium att addera en bonus till föreningen på 3% utöver din personliga bonus, som du genererar genom att göra dina privata inköp hos Stadium.

För er som inte förnyat för 2022 är det dags att göra det!

Klicka på följande länk för att registrera dig eller förnya ditt stöd: https://www.stadium.se/teamsales

Tack för ditt bidrag!

Möjligheten att bevaka en grupp som är full
2022-09-10 17:51

Du vet väl om att du som är intresserad av att börja i en av de grupperna som är full kan skapa en bevakning på gruppen och på så sätt få ett mejl direkt om det blir en plats ledig!

Du trycker på bli medlem -> loggar in -> går till gruppen du är intresserad av, fyller i alla uppgifter och trycker sedan på "Bevaka grupp" längst ner.

Blir en plats ledig i gruppen skickar systemet ut ett mejl till alla som står i kö/bevakar gruppen och sen är det först till kvarn som gäller.

Genom att bevaka en grupp du är intresserad av ger du dessutom oss i föreningen en chans att se hur många som står i kö till en viss grupp varpå vi kan undersöka möjligheten att kanske utöka gruppen alt starta en grupp till.

Bra va?!? :)

Anmälan är nu öppen för hösten 22
2022-08-27 08:31

Nu är alla grupper öppna för anmälan till höstterminen och vi ser fram emot att ses i hallarna igen!

Om du är osäker på hur du gör för att anmäla dig själv eller ditt barn, ta en kik på denna instruktionsvideo.

Välkomna till vår nya hemsida!
2022-08-03 23:08

SYSTEMBYTE PÅGÅR!

Då vår gamla plattform för anmälningar, admin och hemsida kommer att släckas ner inom kort har vi under sommaren arbetat intensivt med att sätta upp vårt helt nya föreningssystem. Detta för att allt ska vara fullt fungerande när höstterminen drar igång (håll tummarna!).

Den nya leverantören vi har valt att teckna avtal med heter SportAdmin och de är ett väletablerat företag inom föreningsvärlden.

Systembytet kommer att innebära en del förändringar för dig som medlem/föreningsaktiv:

ANMÄLAN

Hur anmäler jag mig/mitt barn?

Anmälan till respektive grupp görs här på vår nya hemsida – adressen kommer att förbli densamma som tidigare www.borensbergsgymnastikforening.se .

Anmälan för nya gymnaster/medlemmar öppnar 26 augusti kl 19.00.

Om du/ditt barn varit anmäld till en grupp under våren 2022 har du automatiskt förtur att fortsätta till hösten och kommer att få ett separat mejl om förtursanmälan ca 1 vecka innan grupperna öppnar för nya deltagare.
Viktigt! Om du inte bekräftar din plats/gör en ny anmälan under denna tid förlorar du din förtur.

När du loggar in för att göra din anmälan till hösten kommer du att se en ”Grupprekommendation” – dvs vilken/vilka grupper vi rekommenderar att du/ditt barn anmäler sig till.

Nytt för i år är att terminsavgift, medlemskap samt eventuell licens/försäkring betalas i samband med anmälan. Betalningen görs i samarbete med Billmate och du erbjuds 3 digitala betalningsmetoder: Kortbetalning, fakturabetalning eller delbetalning. Detta för att ge dig en bättre upplevelse och smidigare betalning.
Dessutom innebär det en minskad manuell administration för oss som förening.
En administrationsavgift på mellan 9 - 59 kr per betalning tillkommer.

Efter att du anmält dig och betalat får du ett bekräftelsemejl med uppgifter inför terminsstart. Du kommer även få instruktioner hur du laddar hem ditt digitala medlemskort via vår nya medlems-app. Som motionär vill vi att du visar upp ditt digitala Medlemskort varje gång du deltar på något av våra pass (ej under prova-på-veckan).

Kvitto får du automatisk i samband med betalning via Billmate.

MOTION är från och med hösten uppdelad i flera olika undergrupper (för att avgiften samt medlemskortet för respektive undergrupp ska bli korrekt).

Dessa är:
Motion Vuxen – grupp för alla vuxenmotionärer mellan 18-65 år
Motion Senior – grupp med seniorrabatt för dig som fyllt 65 år
Motion Ungdom – grupp med ungdomsrabatt för dig som ännu inte fyllt 18 år
Motion E-Passi – se förklaring längre ner
Motion Korpen – grupp för motionärer som betalat terminsavgift hos Korpen men önskar utöka träningen med våra 2 lättgympa-pass under hösten

E-PASSI

Vi är registrerade som leverantör hos Epassi (f.d. Actiway). Således kan du som är Epassi-ansluten lösa din terminsavgift via Epassi-portalen och nyttja ditt friskvårdsbidrag i vanlig ordning.

MEN! Nytt för hösten 2022 är att du som betalar din terminsavgift via Epassi måste anmäla dig via vår hemsida – gruppen heter Motion Epassi – och betala ditt medlemskap separat.
Detta då denna avgift ej får täckas av friskvårdsbidraget samt för att du ska få ditt digitala Medlemskort.

SENIORSAMARBETE med Korpen

Om du är senior, 65 år fyllda, och betalar terminavgift samt medlemsskap hos oss kan du även få tillgång till Korpens seniorpass genom att lösa enbart medlemskap hos dem. Medlemskap hos Korpen kostar 100 kr per år och ger dig tillgång till hela 2 extra träningstillfällen per vecka.

En superdeal som vi är väldigt glada att kunna erbjuda alla er seniorer!

Kontakta Korpen i Borensberg om du har frågor om hur du löser medlemskap hos dem.

------

Vi hoppas att det nya systemet ska innebära en rad förbättringar både för dig som aktiv, för våra ledare samt för oss i styrelsen. Vi ber om ursäkt på förhand om det dyker upp konstiga aviseringar eller om något strular när själva bytet sker/anmälan öppnar.

Om ni har några frågor är vi bara ett mejl bort: borensbergsgf@gmail.com

p.s. ni som är ledare i föreningen kommer att få mer info per mejl samt en genomgång på ledarträffen i augusti så att vi rätar ut alla eventuella frågetecken innan terminen drar igång.

Vi i styrelsen ser fram emot en härlig träningshöst tillsammans med alla er medlemmar!

Bästa hälsningar,
Angelica Cederin
Ordförande BGF

Dags för utomhusträning :)
2022-05-18 09:06

Nu är det bara en vecka kvar av den ordinarie vårterminen för både barn- och motionsgympa. Motionsgympan fortsätter dock utomhus under hela maj och första veckan i juni.
När: Onsdagar kl 19.00-20.00 (4/5, 11/5, 18/5, 25/5 samt 1/6)
Var: Fotbollsplanen vid Dansäterskolan

Träningen är gratis och ALLA är varmt välkomna att delta, oavsett om du är medlem eller inte. Så kom och njut av härlig träning och frisk luft tillsammans med oss!

Nyheter från våra grupper
BGF KLÄDER, 19/09 21:44